FAQ

Ofte stillede spørgsmål og svar

Hvorfor kommer det hele ikke færdig anrettet? Meget simpelt – fordi vi gerne vil give dig den bedste madoplevelse som overhovedet muligt. Alle kolde anretninger er klar på fade, i glas mm, men det kan forekomme at man selv skal tilføje fx. sprøde elementer, da det ellers ikke kan holde sig sprødt hvis vi færdiganretter det her fra køkkenet. Du finder link til en vejledning her på siden – eller du bruger den vi har vedlagt.

Varme retter såsom kød, sauce mm leveres varmt. Af hensyn til kvaliteten bliver stege ikke leveret udskåret.

Af hensyn til kvaliteten leveres kartofler og lign. tilbehør IKKE varmt – dette skal lunes efter vores anvisning. (Du finder link til en vejledning her på siden – eller du bruger den vi har vedlagt din levering). Vi sender naturligvis skåle, fade mm. med til de ting som man selv skal færdiggøre.

Vi kører helst ikke længere væk end 1 time fra vores køkkener med maden – for at sikre at den bevarer sin fine kvalitet hele vejen frem til jeres færdige bord. Nedenfor kan du se hvilke byer vi kører til – og prisen for levering (i Kroner incl moms):

Herning: Kr. 100,-
Ikast: Kr. 150,-
Silkeborg: Kr. 150,-
Aarhus Kr. 150,-
Randers Kr. 150,-
Holstebro: Kr. 250,-
Skanderborg: Kr. 250,

Alt service returneres rengjort – senest 3 dage efter arrangementet. Vi kan rengøre det for jer, mod et opvaskegebyr på DKK 25,- per kuvert. Service kan returneres her:

  • gastro13 Herning
    Silkeborgvej 36
    7400 Herning
  • gastro13 Aarhus
    Industrivej 6A
    8450 Hammel
  • gastro13 Højbjerg
    Alphavej 16
    8270 Højbjerg

Vi kan også hente servicen – i så fald er det til almindelige leveringspriser.

Vi skal have endeligt antal kuverter senest 5 dage før afholdelse, af hensyn til planlægning og indkøb af råvarer. Du er altid velkommen til at ringe på tlf 61 10 13 13 (ml 09:00-17:00) på hverdage, for at høre om det er muligt at bestille senere end 4 dage før levering – vi kan love at vi vil gøre alt for at imødekomme jeres ønsker, men kan ikke garantere det.

Ved særlige lejligheder og events kan der være helt specielle bestillingsfrister – det vil fremgå særskilt og tydeligt hvis de afviger fra ovenstående.

Du kan foretage justeringer i antal kuverter indtil senest 5 dage før afholdelse, af hensyn til planlægning og indkøb af råvarer.

Du er altid velkommen til at ringe på tlf 61 10 13 13 (ml 09:00-17:00) på hverdage, for at høre om det er muligt at lave justeringer i antal af kuverter senere end 4 dage før levering – vi vil gøre hvad vi kan for at imødekomme jeres ønsker, men vi kan ikke garantere det.

Vores menuer er udarbejdet efter årstidens udvalg af råvarer. Vi kan naturligvis lave ændringer i menuen, men det er vigtigt at vi bruger de årstidsaktuelle menuer som “skabelon”.

Ved større arrangementer (+20 kuverter), laver vi gerne en skræddersyet menu til netop jeres selskab.

Drejer ændringen sig om udvalgte tapas i Dagens Tapas som ønskes udskiftet, så gør vi gerne det. Men da Dagens Tapas kun kan tilbydes fordi vi bruger sæsonens varer og markedets gode tilbud, vil vi være nødt til at tage et gebyr på 25,- kr per tapas som ønskes udskiftet.

Vi laver gerne en vegetar ret som erstatning for de retter med kød som måtte indgå i menuerne. Vegetarretterne vil afhænge af sæson – men vi garanterer at de er planlagt og forberedt med samme kærlighed og omhu som resten af maden. 

Skriv eller ring til os så vi kan aftale hvor mange vegetarer vi skal tage højde for I jeres bestilling.

Hvis det drejer sig om vegetariske erstatninger for Tapas i forbindelse med Dagens Tapas, vil vi være nød til at tage et mindre beløb (25,- pr tapas) for servicen. Dagens Tapas er baseret på sæsonens udvalg og særlige gode markedstilbud – og derfor vil vegetar tapas, lavet specifikt på bestilling og i (endnu) relativt beskedne mængder, være lidt dyrere for os at inkludere i tilbuddet. Så for at økonomien også hænger sammen for os, tager vi et lille gebyr for at skifte en almindelig tapas ud med en vegetar tapas.5

Hos gastro13 gør vi meget ud af at anrette maden pænt – I vil derfor modtage maden anrettet på nydeligt og moderne service. I øjeblikket bruger vi primært keramik fade og skåle, skifferplader og glas som vores service.
Vi leverer ikke bestik og serveringsredskaber.

Alt beskadiget service faktureres efterfølgende til genanskaffelsespris.

Mad ud af huset er eksklusiv kok. Ønsker man en kok med til festen, så tag fat i os, så finder vi givetvis en løsning på det.

Ønskes serveringspersonale kan vi også hjælpe med dette. Serveringspersonalet koster 225,- kr. pr. person pr. time. Aften og weekend tillæg kan forekomme.

Med kort
Ved bestillingen tager vi DKK 1,- og reserverer rest beløbet på dit kort, som trækkes når varen er leveret/afhentet.

Med Mobilepay
Pengene trækkes først på din konto når varerne er leveret (dvs enten ved levering eller ved afhentning).

Ved større arrangementer kan vi udstede en faktura og modtage betaling via bankoverførsel inden afholdelsen af selve arrangementet.

Alle bookinger er bindende ved bestilling online. Ved større arrangementer som bestilles via mail, vil vi bede dig bekræfte din endelig bestilling per mail, hvorefter bookingen er bindende.

Man kan senest aflyse sin bestilling 30 dage før afholdelse. Er der mindre end 30 dage til afholdelse, forbeholder gastro13 sig retten til at fakturere 80% af fakturabeløbet – med udgangspunkt i en menu som koster 339 kr. pr. person.

Er din booking mere end 6 måneder ud i fremtiden, skal afbestilling ske minimum 6 måneder før afholdelse (Dette skyldes at mange booker til langt ud I fremtiden og glemmer at informere os hvis de har fundet en anden løsning). I modsat fald, forbeholder gastro13 sig retten til at fakturere 80% af fakturabeløbet – med udgangspunkt i en menu som koster 339 kr. pr. person.

Vi markerer altid menuen i vores frokostordning med allergener for gluten og laktose. Derudover skriver vi hvis retterne indeholder svinekød.

For alt vores mad gælder det, at I naturligvis altid kan ringe på tlf 61 10 13 13 (eller vores vagt telefon) og spørge om de aktuelle menuers indhold af allergener.